سرخط خبرها

رئیس بنیاد شهید: جشنواره سینمایی «ایثار» دروازه صدور فرهنگ مقاومت به جهان | هنر، مؤثرترین ابزار برای فرهنگ‌سازی است

  • کد خبر: ۱۶۵۸۸۷
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
رئیس بنیاد شهید: جشنواره سینمایی «ایثار» دروازه صدور فرهنگ مقاومت به جهان | هنر، مؤثرترین ابزار برای فرهنگ‌سازی است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در جریان تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً با شش کشور محور مقاومت منعقد شد، یکی از بندهای همکاری ناظر بر ارتباط مستقیم هنرمندان بود که جشنواره فیلم و فیلم‌نامه ایثار را می‌توان یک نشانه از آن و دروازه صدور فرهنگ مقاومت دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره سینمایی ایثار که چهارشنبه‌شب با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان سینمای مقاومت در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه هنر، مؤثرترین ابزار برای فرهنگ‌سازی است، اظهار کرد: شکل جدید سلطه در جهان معاصر، با ابزار هنر صورت می‌گیرد. در این میان، سینما حائز یکی از مؤثرترین جایگاه‌هاست و تمرکز نظام سلطه بر حوزه سینما نیز نشان‌دهنده همین تأثیرگذاری است.

وی افزود: نظریه دهکده جهانی که غرب مروج آن است، مبانی خود را با استفاده از هنرمندانی تبلیغ می‌کند که به دنبال ربودن فرهنگ، ملیت و دین کشور‌ها هستند. یک نمونه بارز این مسئله را در تحریف رویداد‌های منطقه توسط صهیونیست‌ها می‌توان دید که متأسفانه موفق شده‌اند تا جای شهید و جلاد را برای بخشی از افکار عمومی تغییر دهند و وقتی جنگی به راه می‌اندازند و جنایتی رقم می‌زنند، فجایع آن را پنهان می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: در جریان تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً با شش کشور محور مقاومت همچون عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و افغانستان منعقد شد، یکی از بند‌های همکاری ناظر بر ارتباط مستقیم هنرمندان بود که جشنواره فیلم و فیلم‌نامه ایثار را می‌توان یک نشانه از آن و دروازه صدور فرهنگ مقاومت دانست. امیدواریم که به‌زودی، سایر کشور‌هایی که در سراسر جهان در برابر بلوک مستکبر عالم ایستاده‌اند، به این ائتلاف فرهنگی و هنری ملحق شوند و ادوار آینده آن در سایر کشور‌ها برگزار شود.

هر شهید، یک اثر سینمایی

حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی هم در ابتدای این مراسم با اشاره به آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرمود «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» تا جبهه حق با تمام توان خود را برای تهاجم دشمن خدا آماده کند. در این عرصه، راهکار جنگ نظامی، جهاد سخت است، راهکار جنگ اقتصادی، جهاد اقتصادی است و به همین ترتیب، راهکار جنگ فرهنگی هم برپایی چنین رویداد‌هایی است که با برنامه‌های نرم و فرهنگی به مصاف توطئه دشمن برود. راهکار مقابله با رویداد سخیف و موهن کن و فیلم‌های رذیلانه‌ای همچون «عنکبوت مقدس» نیز که به امام رضا (ع) جسارت داشت، برگزاری چنین مراسمات و برنامه‌هایی است.

وی افزود: اگرچه این رویداد سینمایی مایه دلگرمی است و امیدوار به برنامه‌های منسجم‌تر، در تلاش برای بهبود کمی و کیفی آن هستیم، اما هم‌چنین استغفار می‌کنیم در پیشگاه علی ابن موسی‌الرضا (ع) که برای حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، احمدشاه مسعود، فتحی شقاقی، حاج عماد مغنیه و سایر شخصیت‌های والای تاریخ اثر سینمایی فاخر تولید نکرده‌ایم درحالی که می‌توان به تعداد این قهرمانان ماندگار، آثار ماندگار نیز خلق کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->